Storytelling. Presenteer een goed verhaal met feiten, ervaringen en gevoelens.
Presenteer uw identiteit op een manier waardoor potentiële gasten en klanten zich aan uw organisatie verbinden. Een goed verhaal wordt niet uit de duim gezogen, het wordt goed voorbereid en gevormd naar de wereld van uw doelgroep. Een verhaal klinkt misschien als een sprookje, het bestaat echter ook uit het presenteren van feiten. Creëer een connectie met uw (potentiële) klanten zodat ze voor u blijven kiezen. Wilt u met ons kijken naar uw verhaal? Contact ons en laten we hier eens over praten.
Basis ingrediënten
Uw organisatie speelt in op een behoefte van een groep mensen. Maar hoe maakt u dat duidelijk? Door een verhaal. Een goed verhaal bestaat sowieso uit drie delen. Laat ‘het probleem’ zien, zeg hoe u daarbij kunt helpen en laat het zien. Niet alle drie de delen worden altijd bij elkaar benoemd. Het hangt er van af waar de ontvanger zich bevindt in de customer journey.
Meer omzet met een goed verhaal, daar komt het op neer. Hoe? Door de wereld van uw doelgroep te laten zien, en deze te verbeteren. In het verhaal, en in het echt.
Wilt u ook een goed verhaal vertellen en meer omzet genereren?
Het brein
Steeds bekender wordt het begrip neuromarketing. Het verleiden van het oude brein, deze maakt uiteindelijk de keuze. Ook met het vertellen van een verhaal moet hier rekening mee gehouden worden. Zo is het belangrijk om uw doelgroep voorop te stellen. Praat u over uw organisatie, of over uw doelgroep? Het oude brein heeft het graag over zichzelf, speel daar op in.
Customer journey
Het juiste gedeelte van het verhaal op het juiste moment. Breng de customer journey in kaart. Neem uw doelgroep mee op reis en verleid deze steeds tot actie. Sluit aan bij uw doelgroep waardoor de contactmomenten natuurlijk en vertrouwd aanvoelen. Creëer een beleving.
Design
Het verhaal, het moment, maar ook het design dient bij uw doelgroep aan te sluiten. Wanneer deze drie aspecten perfect op elkaar aansluiten, dan klopt het. En uw klanten hebben een perfecte beleving als het klopt. De beleving, dat is immers waar het om draait in de vrijetijdssector.
Vraag naar de mogelijkheden
Of stuur gewoon een (leuk) bericht
(Bellen of mailen mag natuurlijk ook 06-44178007, info@capmo.nl)