Design, veel meer dan alleen de looks!
Vaak wordt er bij design gedacht aan de looks, logisch want het oog wil ook zeker wat. Vaak is dit ook het punt dat het eerst opvalt bij de gebruiker. Maar design zit hem ook in gebruikersgemak. Het ‘feel’ gedeelte. Het design zal de beleving niet redden als het gebruikersgemak flinke steken laat liggen. Zo zal een gast die blijft overnachten in de mooiste omgeving hier waarschijnlijk niet nog een keer verblijven als hij of zij het gevoel had op een spijkerbed te slapen. Wij kijken naar de ‘Look & Feel’. Benieuwd hoe wij bij uw organisatie de Look & Feel kunnen optimaliseren? Neem dan contact op en we gaan brainstormen.
The feel
Het belang van het gebruikersgemak kan goed uitgelegd worden door middel van een website. Stel u heeft een prachtige website, perfect op een groot scherm. Mobiele gebruikers zien echter de zelfde website, alleen dan kleiner. Dit werkt niet optimaal en de bezoeker gaat ergens anders kijken. Responsive websites worden al een langere tijd onder de aandacht gebracht en hopelijk heeft u al een mobile first website. Een tegenvallende gebruikerservaring zorgt voor minder inkomsten, daarom moet er gekeken worden naar de wensen van uw bezoeker en moet er getest worden.
Design gaat om het uiterlijk en om het gebruik. Dit is een samenspel en beide zijn belangrijk voor een optimale beleving.
We zien dat locaties steeds vollediger aangekleed worden. Ook wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van een speciaal thema. Denk aan glowgolf of aan de sprookjescamping.
Ook benieuwd hoe bij u een complete 360 graden design meerwaarde kan bieden?
The look
Een perfect gebruikersgemak zonder the looks zal zonder twijfel inkomsten mislopen. Bij leisure is de uitstraling van de locatie een groot gedeelte van de beleving. Thematiseren is op dit moment niet voor niets een hot item. Belangrijk is dat de uitstraling goed aanvoelt bij uw doelgroep en dat het op alle plekken doorgevoerd wordt. Denk aan (interne) mailingen, brochures, briefpapier, de website en bijvoorbeeld video’s. De vormgeving dient ook weer aan te sluiten bij uw identiteit. Het totaalplaatje moet kloppen.
Welke middelen?
Op deze pagina wordt aangegeven dat het design consistent bij alle middelen doorgevoerd moet worden. Dit geldt voor zowel online als offline uitingen. Consistentie is belangrijk omdat op deze manier uw doelgroep bij ieder contactpunt het zelfde bedrijf ziet en ervaart. Dit versterkt de positie van uw merk in het brein van de ontvanger.
Webdesign mogelijkheden
Een goed uitziende en werkende website is essentieel. De plek waar geïnteresseerden uw organisatie kunnen bekijken, ervaren en eventuele aankopen/boekingen kunnen doen. Websites dienen snel te laden en mobile first gecreëerd te worden. Het belangrijkste is dat de website inspeelt op de behoefte van de gebruiker en u ze hiermee weet te verleiden tot actie. Vragen?
Vraag naar de mogelijkheden
Of stuur gewoon een (leuk) bericht
(Bellen of mailen mag natuurlijk ook 06-44178007, info@capmo.nl)